Brev:
Mad er en kamp vol. 2
28. april 2017
Alder:
7 mdr.
Mad er en kamp vol. 2
Hej Helen.
Jeg skrev til dig sidste weekend og forklarede vores kamp med mad herhjemme. Jeg har taget din madplan i brug, og forsøgt at tilpasse den ind i hendes soverytme om dagen. Lige nu kører det således:
Kl 7:30: Morgenmad, havregrød med sveskemos eller banan.
Kl 8:30: Får lidt frugt inden hun skal sove formiddagslur. Jeg kan ikke holde hende vågen til længere end kl 9, og hvis jeg venter med at give hende frugtmos til hun vågner igen, er hun ikke sulten til middag.
Kl 11:30: Frokost, grøntsagsmos og kød.
Kl 12:30: 150 ml MME inden hun kommer ud og sover middagslur.
Kl 15: Frugtmos.
Kl 18: Aftensmad, mos og kød.
Kl 19-19:30: 250 ml MME, og fortsat 1 flaske om natten.
Jeg kan helt sikkert godt mærke at det er en bedre plan for hende, og hun sover også længere middagslur når hun får den flaske inden. Men hun er stadig ikke interesseret i maden, og jeg synes det er så mærkeligt. Nogen enkelte måltider kan hun godt spise ca 1 dl mos og kød, men de fleste gange lukker hun bare munden helt i. Hun får tit noget mad hun selv kan sidde og pille i, men så er hun slet ikke interesseret i det der kommer ind i munden med skeen, så jeg tænker at give hende noget mad hun kan pille i, efter hun har spist lidt?
Når nu hun kun gider tager 3 skefulde til fx morgenmad, skal jeg så give hende flaske eller skal jeg bare være tålmodig og håbe hun snart kommer efter det?
Hun vi stadig meget gerne have frugt, men det er vel ikke en god ide at komme frugtmos i alle måltiderne?
Hun taber sig ikke, men jeg føler lidt hun lever på frugten og MME'en.
Min tålmodighed er sag på prøve, men min kæreste hjælper heldigvis. Er det nok med tålmodighed, eller er der andet vi kan gøre?
Venlig hilsen
Marie